poniedziałek, 21 maja 2012

Sesja chłopaków z Gold Finance.


Dziś kilka słów o sesji, która odbyła się w rewelacyjnym miejscu jakim jest pałac w Tarcach. Jest to chyba najlepsza miejscówka jaką bym sobie mógł wymarzyć na sesję ślubną. Oczywiście jeśli mówimy o okolicy :)
Jednak sesja o której chcę napisać jak widać nie była ślubną...
Spotkałem się tam z chłopakami aby wykonać kilka zdjęć na stronę ich nowego projektu, który dotyczy szkoleń dla managerów, osób zarządzających zasobami ludzkimi oraz samych pracowników.

Jeśli chcecie wiedzieć coś więcej w tym temacie wyślijcie sms na numer 690 900 333 o treści "Szkolenie Tarce - mam numer od Przemka" :)

Przejdźmy jednak do samej sesji.
Jako, że strona będzie w odcieniach szarości tak też muszą wyglądać zdjęcia. Postawiłem tutaj na jedno źródło światła jakim była lampa studyjna z softboxem 100x100
Myślałem żeby zabrać ze sobą beauty dish, który również dobrze by się sprawdził przy takiej sesji ale jednak średnica 70cm z disha mogła by mi posłużyć tylko do indywidualnych portretów a że chciałem zrobić zdjęcia wspólne to w celu ograniczenia tobołków, które trzeba zabrać na sesje zrezygnowałem z tego bagażu.

Uważam, że do fotografii facetów najlepsze jest jedno światło gdyż wtedy tworzą się ciekawe światłocienie. Musimy jednak pamiętać, że przy używaniu jednej lampki i fotografowaniu 2 osób w różnych odległościach jesteśmy narażeni na bardzo szybką utratę światła.
W myśl zasady prawa odwrotności kwadratów, o której już kiedyś pisałem ilość światła docierającego do drugiej osoby oddalonej od lampy bardzo szybko maleje. Dlatego też są dwa sposoby, którymi można spróbować doświetlić drugiego ludka. Pierwszy sposób to wykorzystać światło zastane lub od jakichś urządzeń typu laptop, komórka czy tablet. Drugi prostszy sposób to takie ustawienie modeli aby byli mniej więcej w równej odległości od lampy.

Ja osobiście wykorzystałem prostszą metodę gdyż przy doświetlaniu 10 calowym iPadem bym musiał wykorzystać bardzo długie czasy migawki a tego chciałem uniknąć.

Do sesji wykorzystałem Canona 50d oraz Canonowską 50-tkę ze światłem 1.4
Swoją droga uwielbiam ten zestawik bo jest mega uniwersalny.

Zapraszam do obejrzenia kilku zdjęć z tej sesji.













Brak komentarzy:

Prześlij komentarz