niedziela, 20 listopada 2011

Zabawa z duchami.



Gwiazdą wczorajszego koncertu w Hutniku niezaprzeczalnie był gostyński zespół The G[h]ost, który zaprezentował publice kawałki ze swojej nowej płyty zatytułowanej "Szuflada wspomnień".

Jako, że wydarzenie dość niecodzienne to też postanowiłem troszeczkę poeksperymentować i wykonać zdjęcia koncertowe zupełnie inne niż zawsze.



Foty koncertowe, które zazwyczaj wykonywałem były idealnie ostre, nieporuszone, prawidłowo oświetlone z mała głębia ostrości czyli takie podręcznikowe.
W większości przypadków takie zdjęcia jak najbardziej są wskazane ale nie wtedy gdy grają DUCHY...

Do uwiecznienia tego koncertu zabrałem się w zupełnie inny sposób niż zwykle... ktoś kto kiedykolwiek robił zdjęcia na koncercie pewnie będzie w szoku jeśli powiem, że parametry zdjęć to ISO 100, przysłona f8 i czasy pomiędzy 1,3-2,5 sekundy ale tak właśnie było :)
Dzięki takiemu setupowi udało mi się uzyskać ciekawe rozmycia tła.

Ktoś zapyta: "Jak to możliwe, że obiekt główny jest ostry?"
Tutaj z pomocą przychodzi nam lampa błyskowa.
(Wczoraj jeden znajomy na fejsie powiedział, że gardzi osobami, które używają lamp błyskowych na koncertach)
Powiedział to w żartach ale jednak większość osób, które uważają się za profesjonalnych fotografów jest właśnie takiego zdania nie zdając sobie sprawy, że umiejętne wykorzystanie lampy może przynieść ciekawe efekty. Czy efekt jest dobry to już zależy od osoby, która prace ogląda a jak wiadomo o gustach się nie dyskutuje.

Podsumowując kwestię użycia lampy to jest ona potrzebna do zamrożenia ruchu bo w przeciwnym wypadku zdjęcie będzie całkowicie rozmazane.
Należy tez pomyśleć o modyfikatorach... Ja wczoraj nie pomyślałem i wyglądałem troszkę dziwnie ze zwiniętą kartką w kratkę na głowicy lampy :)

Oprócz wspomnianego wcześniej zespołu The G[h]ost wystąpili również „Fame” z Rydzyny oraz „Post Scriptum” z Kamiennej Góry.

Dodam tylko, że zdjęcia zostały tylko zmniejszone do publikacji WEB i nie było żadnej ingerencji w photoshopie. Powstałe efekty są zasługą magicznych właściwości światła, które nas otacza... trzeba je tylko zobaczyć :)

Zapraszam do obejrzenia pokazu slajdów z tego eventu.






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz